Bármennyire is fejlődésnek indult a technika az utóbbi évtizedekben, különösen a legutolsó években, a telefonok használata még mindig nem ment ki a divatból. A VoIP telefonközpont tulajdonságai a szakértők előtt ismertek ugyan, de egy átlagos, technika iránt nem kifejezetten érdeklődő személynek ezek a fogalmak nem mondanak sokat.
Ugyanakkor nem is ez a lényeg, hanem az, hogy legyen olyan csapat vagy személy a közelben, akiben megbízhatnak a vezetők, ha döntéshozatalra kerül sor. A VoIP telefonközpont kapcsán tudni kell például, hogy digitális és analóg készülékeket éppen úgy tartalmaz sokszor a csomag, de ezekkel kapcsolatban is akkor érdemes csak döntést hozni, ha tudjuk, mi a különbség.
Az analóg telefonok alkalmazása ráadásul függeni fog a kábelrendszer meglététől vagy a kiépítés lehetőségeitől, ami nem ritkán bonyodalmakat és költségeket eredményez, így érdemes alaposan meggondolni a dolgot. A VoIP telefonközpont figyelmet érdemel minden cég részéről, ahol fontolgatják a rendszer kiépítését.